Bliv frivillig

Aflaster

Vær med i "Frikvarter til pårørende" og hav givende samvær med et menneske med langvarig sygdom, mens den pårørende får et pusterum

Besøgsven

Vær med til at bekæmpe ensomhed og nyd nogle gode stunder med et menneske, som trænger til selskab og nærvær

Våger

Vær med til at gøre en stor forskel ved livets afslutning ved at give medmenneskeligt nærvær og omsorg i den sidste tid

Ungefrivillig i naturen

Vær med til at skabe et præstationsfrit åndehul i naturen for unge, som har meget at kæmpe med, men ikke mange steder at gå hen

Frivillig i Musikcafé

Vær med til gennem musik og sang at vække minder, skabe glæde og ro hos mennesker med demenssygdomme

Frivillig i secondhand tøjbutik

Vær med til at støtte et mere bæredygtigt forbrug, mærk hyggen og det helt særlige fællesskab som frivillig i Kirkens Genbrug

"Jeg hjælper dig med at finde den helt rigtige opgave"

Line, frivilligkoordinator

Har du lidt tid og overskud og lyst til at give nærvær og omsorg til andre?

Vi hjælper dig med at dele det med andre.

Der er brug for dig!

Mærk et særligt varmt og givende fællesskab og DIG SELV gennem

givende frivilligopgaver fx som:

Fællesskab og faglighed

Som frivillig i Nærvær & Omsorg kommer du ikke kun til at give noget til andre, du vil også opleve at få så meget igen. Det skal nemlig være både rart og givende at være frivillig.

Nærvær og omsorg er godt nok det, vi er her for at give til andre -  men vi lægger os også i selen for, at det skal også kunne mærkes indadtil som frivillig.

Som frivillig inviteres du derfor regelmæssigt til sparrings- og læringsdage med både fagligt indhold og det sociale fællesskab i højsædet.

Livslang læring og personlig udvikling

I samarbejde med bl.a. De Frivilliges Hus Aalborg, Menighedsplejen i Danmark og andre organisationer afholder vi jævnligt kurser, temadage og inspirationsudflugter med det formål, at klæde de frivillige godt klædt på til deres frivilligopgaver.

Kurser, temadage og de rigtige frivilligopgaver skaber desuden grobund for læring og personlig udvikling, uanset hvor du står i livet. Som frivillig vil du løbende have dialog og sparring med vores frivilligkoordinator, så vi passer godt på os selv og hinanden.

Oplev et særligt fællesskab blandt andre ildsjæle

At være  frivillig i Nærvær og Omsorg giver adgang til et helt særligt varmt og nærende fællesskab blandt andre ildsjæle, som alle brænder for at støtte og gøre den berømte forskel for mennesker i udsatte livspositioner .